2011. július 28.

Tejpótló tejek - Kakós zabital

Próbáltam utánanézni, milyen tejpótlékokat ihatok. Már írtam, hogy a laktózmentes tejjel megjártam a diéta elején, azt hittem ugyanis, a tejérzékenység az csak laktózintolerancia lehet és bőszen ittam az édeskés, mégis tejszerű levet, mígnem fel nem világosítottak, hogy abban is van tehéntejfehérje. A DM polcain viszont szép számmal akadnak tejpótlékok, szójából, rizsből, zabból, kókuszból. A kókusztejpor elsőre kiváló választás volt, kávéban pont megfelel, na de főzelékbe, sós ételekhez vagy akár csak reggelire egy pohárral nem túl kellemes.

Elkezdtem tehát férjem támogatásával (előkóstolt) végigpróbálgatni a fellelhető tejmentes tejeket. Kb. két korty ment le elsőre, míg rájöttem, hogy addig nem is tudom meginni őket, amíg azzal az elvárással futok neki, hogy tehéntej íze legyen! Újra elkezdtem hát végigpróbálni őket és meg is írom a tapasztalataimat róluk!

Biopont Kakaó ízű Zabital - DM 249 Ft

Zabitalként megkóstolva kifejezetten finom :) A kakaónál sokkal könnyedebb ízű, lényegesen lágyabb, szinte vízszerű textúrájú. Hűtve igazi nyári frissítő, éppen ezért nem kifejezetten reggeli ital, valahogy nehezen tudom elképzelni, hogy bundás kenyér vagy szalonnás tojásrántotta mellé ezt igyam. Nem túl édes, ráadásul a háttérből folyamatosan előkacsintgat a zab fanyarsága, ami azért egy kicsit zavaró még akkor is, ha az ember jó előre elhatározza, hogy nem tejet iszik ("nem tejet iszom, nincs tejíze, teje az emlősöknek van és nem a növényeknek, stb... - de még így is nehéz a berögzült képzettársításokat mellőzni). Bár lehet, hogy csak megszokás kérdése. Mindenesetre biztosan fogok még ilyet inni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése