2011. július 30.

Tejmentes reggeli I. - Avokádókrém


Idő közben a vaníliás zabitalt is megkóstóltam, de valami szörnyű íze van, őszintén megmondom, két kortynál több le sem ment belőle. Vettem viszont szójakakót, holnap reggel az lesz terítéken. Készítettem kakós-sárgabarackos tejmentes kuglófot a múltkori recept alapján illetve tejmentes avokádókrémet is. Az ízlelőbimbóim ugyanis rávezettek, hogy nem biztos, hogy az a megoldás a felvágottak kirekesztésére, hogy csak szalonnát és kolbászt és májkrémet reggelizek, mert rettentő hamar meg lehet unni őket. A szomszédunkban van egy zöldséges, ami most egy hónapra bezárt a nyári szabadság miatt. Amikor a sütihez mentem volna banánért (ami helyett végül barack került bele), éppen zárt a bolt és alig pár növény maradt,amit sikerült jó árn meg is vásárolnom. Előrebocsátom, soha nem ettem, láttam, fogtam még avokádót, úgyhogy nagy merészség volt tőlem belevágni a dologba, de kivételesen remekül sült el. A padlizsánkrém mintájára készült a kence az alábbiak alapján:

Avokádókrém tejmentesen
Hozzávalók:

1 érett, puha avokádó
só, bors ízlés szerint
fél citrom leve
fokhagyma és metélőhagyma ízlés szerint
paradicsom

Egy jó érett, kocsonyás, puha avokádó húsát kikapartam, lapos fejű fakanállal összetörtem, sóztam, borsoztam, a citrom levével összekevertem és egy picit állni hagytam a hűtőben, hogy jól összeérjenek az ízek. Közben megpucoltam a fokhagymát, meghámoztam és kimagoztam a paradicsomot (a jól ismert gyerekmódszerrel kiszippantottam a levét :D), a fokhagymát apróra törtem fokhagymanyomóval. Az egészet jól összekevertem, összenyomkodtam, hogy a paradicsom húsa és az avokádó nagyjából homogén masszává váljon. Egy szelet rozskenyeret a nyílt láng felett megpirongattam és rákentem az elkészült krémet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése