2012. október 3.

Gabonatejgép tapasztalatok

A nagy teszt egyik apropója, mint írtam az, hogy saját magtejfőző készülékkel rendelkezünk nyár közepe óta. A gép ajándék volt Hargita névnapjára az egész családtól - borsos árát (27e) mérsékli a tudat, hogy két hónap alatt behozta az árát rizstejfogyasztásunkat tekintve. Eleinte nagyon nehezen sikerült eltalálnom a mennyiségeket és az ízeket, kellett vagy 5-6 próbálkozás, mire iható, szép színű, megfelelő állagú tejet főztem. Rengeteg recept kering a neten, viszont ezzel a géppel ipari mennyiséget lehet csak készíteni, 1,6-1,9 liternyi magtejnél kevesebbet nem. Ezért is komoly számolgatásra volt szükség minden egyes főzés előtt, főleg, hogy általában nem grammra vagy dekára, hanem kanálra és marokra szólnak a leírások.

A tejgépet a szójatejgépek forgalmazójától rendeltem, kaptam hozzá használati utasítást és recepteket is, azok viszont valahogy nem váltak be nekünk. Éppen ezért osztom meg néhányukat a köetkezőkben, hátha valaki örömét leli majd bennük :)

A gép egyetlen hibája, hogy hihetetlenül nehéz tisztítani, nekem kb 10 percembe telik, mire mindenhonnan kisikálom az összes maszatot (főleg, ha hagyom rászáradni, mert épp rohannom kell, nehogy a lakás rohanjon H hátán...)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése