2012. március 9.

Az első születésnapi torták

Szilvás-meggyes gesztenyetorta

Emígyen:
2 dl szilvalé
15 dkg xilit
reszelt vaníliarúd ízlés szerint
25 dkg liszt
1 cs sütőpor
1 kk szódabikarbóna (ezt kihagytam így nehezebbe sült meg és nem jött fel annyira a piskóta, de még így is 3 részre lehetett vágni )
6 ek étolaj


A szilvalevet habverővel habosra vertem, beletettem mindent és 20 percig kevertem.

fedőszósz:
1 csomag tejmentes dr Oetker vaníliapuding
6 ek hajdinapor 2,5 dl vízzel összekeverve
4 ek xilit a pudingporhoz keverve
1 cs gesztenyemassza összetördelve és melegében a pudinghoz keverve

töltőszósz:
1 üveg házi, kimagozott, felnégyelt meggybefőtt a levében megfőzve
4 ek kukoricakeményítő
1 kk fahéj

A tortalapot 30 percig sütöttem 180 fokon, kihűlést követően felszeltem. Az elő emeletet gesztenyével kentem meg, a másodikat gesztenyével és meggyel. A tetejét és az oldalait is beborítottam a maradék gesztenyekrémmel, majd karikára vágott banánnal körberaktam az oldalát és a szélét is. Került rá marcipánfigura (Süsü a sárkány) és gyertya is. A fújást már gyakoroltuk jó előre, a kisasszony ugyanis furulyázik! (Ennek ellenére a banánok úgy elvonták a figyelmét, hogy le se tojta a gyertyát.)
ez a torta a nagy családi ünnepre készült:







A születésnapjának napján a férjemmel ketten köszöntettük, akkor őszilében főtt zabkorpát tettem homokozóformába, majd ki az erkélyre, kiborítva lett belőle pici torta egy gyertyával nagy sikere volt



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése